Uniek komend seizoen

  • Maatregelen mbt Corona
Bekijk de reisverslagen van vergelijkbare reizen

Corona maatregelen Spring

Europa

Thuis blijven en sociale contacten mijden - het staat lijnrecht op wat we met Spring het liefste doen, maar het is wel wat nu van ons gevraagd wordt. In verband met de COVID-19 pandemie annuleert Spring Reizen alle activiteiten die niet passen binnen de richtlijnen van de Rijksoverheid en buitenlandse overheden.

De situatie kan per moment verschillen, we vragen hiervoor je begrip. We houden de ontwikkelingen in de gaten en beslissen per activiteit. Annuleren we een activiteit die jij hebt geboekt? Dan nemen we per mail contact met je op. De door jou betaalde reissom wordt door ons terugbetaald.

Vragen en antwoorden

Op basis waarvan beslist Spring of een reis of activiteit door kan gaan?

Spring volgt de maatregelen van de Nederlandse Overheid, lokale overheden en de reisadviezen van Buitenlandse Zaken (www.nederlandwereldwijd.nl/reizen). Dat betekent dat reizen naar bestemmingslanden waarvan wordt voorzien dat die op het moment van vertrek een negatief (oranje of rood) reisadvies hebben, worden geannuleerd. Als het reisadvies van een bestemmingsland oranje of rood wordt terwijl de reis al gaande is, wordt per situatie bekeken wat het meest verstandig is gelet op de omstandigheden. Bij een negatief reisadvies voor doorreislanden wordt gekeken wat het meest verstandig is.

Zonder negatief reisadvies gaat een reis door, tenzij Nederlandse of lokale maatregelen een goede uitvoering van de reis onmogelijk maken. Hierbij kan gedacht worden aan sluiting van overnachtingslocaties of openbaar vervoer, waarvoor geen alternatieven kunnen worden gevonden of maatregelen die maken dat je niet als groep mag reizen.

Wanneer hoor ik uiterlijk of mijn reis of activiteit wordt geannuleerd wegens Corona?

De situatie met betrekking tot het Coronavirus ontwikkelt zich grillig en onvoorspelbaar. De reisadviezen van Buitenlandse zaken en de maatregelen van de Nederlandse overheid zijn voor Spring leidend.

In de voorbereiding op een reis, houden we de situatie nauwgezet in de gaten. Op het moment dat er een negatief (oranje of rood) reisadvies voor een bestemming wordt gegeven door Buitenlandse Zaken (www.nederlandwereldwijd.nl/reizen) of de Nederlandse of lokale maatregelen worden aangescherpt, wordt gekeken of te verwachten is dat de situatie verbetert vóór aanvang van de reis.

We streven ernaar zo snel mogelijk duidelijkheid hierover te geven aan deelnemers. Doorgaans is dit minimaal drie weken voor vertrek, tenzij het reisadvies of maatregelen korter dan drie weken voor vertrek wijzigen. In dat geval wordt er zo snel mogelijk gecommuniceerd met je vanuit Spring.

Krijg ik mijn geld terug als een reis wegens Corona wordt geannuleerd?

Als Spring een reis voor vertrek annuleert, om wat voor reden dan ook, krijg je als deelnemer het volledige aanbetaalde bedrag terug. Als een reis al is begonnen maar moet worden afgebroken, wordt gekeken naar een redelijke deelvergoeding.

Als het reisadvies voor het bestemmingsland niet negatief (oranje of rood) is, maar ik toch niet meer mee wil op reis vanwege Corona, krijg ik dan mijn geld terug?

Op onze reizen zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing in overeenstemming met de wet op Pakketreizen. De annuleringsvoorwaarden vind je in de algemene voorwaarden van Nivon.

Bij annulering tot zes (6) weken voor de aanvangsdatum van de reis zijn de annuleringskosten gelijk aan het bedrag van aanbetaling, te weten 15% van het totaalbedrag. Bij annulering binnen zes (6) weken voor de vertrekdatum van de reis, is het annuleringsbedrag gelijk aan het totaalbedrag.

Het annuleren van een Spring weekend kan tot 6 weken voor vertrekdatum kosteloos; tot 4 weken voor vertrek bedragen de annuleringskosten 50% van de weekendprijs; daarna zijn de annuleringskosten gelijk aan de weekendprijs.

Hoe gaat Spring om met overnachtingen in Coronatijd?

Bij het boeken van overnachtingslocaties hebben we bijzondere aandacht voor Coronamaatregelen, in het bijzonder dat je bij het overnachten niet met veel mensen of andere reizigers in één kamer slaapt en dat de bedden meer dan anderhalve meter uit elkaar staan of stapelbedden zijn.

Bij onze kampeerreizen worden geen tenten gedeeld. We vragen je dus een lichtgewicht (eenpersoons) tent mee te nemen op kampeerreizen, tenzij het kampeerreis is waarbij de tent meerdere dagen op een standplaats kan blijven staan. Per aangeboden reis staat dit toegelicht op de website.

Moet ik als deelnemer extra dingen regelen of meenemen op reis, vanwege Corona?

Ja.

We vragen iedereen minimaal twee mondkapjes en genoeg desinfecterende handgel mee te nemen. De mondkapjes kunnen nodig zijn voor het openbaar vervoer of in berghutten of andere binnenlocaties die we tijdens de reis aandoen. Ook als dit niet gepland is, vragen we je mondkapjes mee te nemen voor onverwachte situaties.

Een week voor aanvang van een Spring activiteit krijg je een link naar ons gezondheidscheck gemaild. Dit is een formulier met alle gebruikelijke vragen rondom je gezondheid om na te gaan of je geen klachten hebt die passen bij het Coronavirus. Zonder het invullen van het formulier, mag je niet deelnemen aan de activiteit.

Als een bestemmings- of doorreisland extra eisen stelt voor toegang tot het land, voor wie zijn de eventueel daaraan verbonden kosten?

Het kan zijn dat een bestemmingsland specifieke eisen stelt aan inkomende reizigers, zoals een actuele gezondheidsverklaring of negatieve testuitslag. Informatie hierover vind je op www.nederlandwereldwijd.nl/reizen. Houdt deze website tot de dag van vertrek goed in de gaten, want de situatie kan plotseling wijzigen. Vanuit Spring zal je hier zo veel mogelijk ook over geïnformeerd worden in voorbereiding op de reis.

Als deelnemer ben je zelf verantwoordelijk voor het zorgen voor de benodigde papieren e.d. om toegang te krijgen tot een land. De kosten daarvoor komen voor eigen rekening, ongeacht of deze eisen al golden toen je de reis boekte.

Kan ik deelnemen aan een Spring activiteit, zoals een weekend of reis, als ik gezondheidsklachten heb die passen bij Corona?

Nee.

We vragen je om niet deel te nemen aan onze activiteiten als je gezondheidsklachten hebt die passen bij Corona. We moeten allemaal onze verantwoordelijkheid nemen en proberen te voorkomen dat we anderen besmetten. Bij twijfel, neem contact op met de reisbegeleider of Spring.

Een week voor aanvang van een Spring activiteit krijg je een link naar ons gezondheidscheck gemaild. Dit is een formulier met alle gebruikelijke vragen rondom je gezondheid om na te gaan of je geen klachten hebt die passen bij het Coronavirus. Zonder het invullen van het formulier, mag je niet deelnemen aan de activiteit.

Contact